• 1405/03/25
  • - تعداد بازدید: 64
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

آیین تجلیل از دانشجویان فعال جنگ ۴۰ روزه رمضان

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیین تجلیل از دانشجویان فعال جنگ ۴۰ روزه رمضان در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به نقش‌آفرینی مردم و جامعه دانشگاهی در روزهای سخت جنگ ۴۰ روزه رمضان، اتحاد و انسجام ملی را مهم‌ترین عامل ناکامی دشمنان دانست و از حضور مسئولانه و اثرگذار دانشجویان این دانشگاه در عرصه‌های مختلف قدردانی کرد.

 

 

دکتر سید بصیر هاشمی در آیین تجلیل از دانشجویان فعال دانشگاه در جنگ ۴۰ روزه رمضان، با اشاره به شرایط دشوار کشور در این ایام، اظهار کرد: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، اما ملت ایران بار دیگر با نمایش وحدت، وفاق،همدلی و انسجام ملی، اقتدار و استقامت خود را به رخ جهانیان کشیدند؛ سرمایه‌ای ارزشمند که دشمنان این مرز و بوم را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشت.

او با گرامیداشت یاد و خاطره قائد شهید امت، شهدای جنگ رمضان و پنج شهید سلامت استان فارس و قدردانی از تلاش‌های مجموعه سلامت استان در این ایام افزود: در روزهایی که کشور با شرایط ویژه‌ای مواجه بود، صحنه‌های ماندگاری از ایثار، فداکاری و خدمت‌رسانی در نظام سلامت رقم خورد و دانشجویان نیز با حضور فعال و مسئولانه در کنار مردم و کادر درمان، نقش ارزشمندی در این عرصه ایفا کردند.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضور آگاهانه و مسئولانه دانشجویان را جلوه‌ای از تعهد اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و میهن‌دوستی نسل جوان دانست و تصریح کرد: همراهی دانشجویان در این مقطع حساس، برگ زرینی در کارنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و نشان داد که روحیه خدمت، عشق به وطن و احساس مسئولیت اجتماعی در میان دانشجویان این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با اشاره به همدلی و وفاق مثال‌زدنی دانشجویان در جریان جنگ ۴۰ روزه رمضان، این همبستگی را نمادی از روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان دانشجویان علوم پزشکی عنوان کرد.

 

 

دکتر کوروش عزیزی با اشاره به پویش «جان فدای ایران» اظهار کرد: در این ایام، نظام سلامت کشور با همراهی دانشجویان، کادر درمان و اقشار مختلف مردم نشان داد که در شرایط حساس، با تمام توان در خدمت جامعه و سلامت مردم ایستاده است.

همچنین دکتر عبدالخالق کشاورزی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و دکتر محمدرضا سمائی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن قدردانی از حضور و فعالیت‌های دانشجویان، بر تداوم روحیه مشارکت، مسئولیت‌پذیری و همدلی در میان جامعه دانشگاهی تأکید کردند.

 

 

در پایان این آیین، از جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در جریان جنگ ۴۰ روزه رمضان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و درمانی نقش‌آفرینی کرده بودند، تجلیل شد. اکران مستند «روپوش خاکی» نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. این برنامه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن شهید مطهری دانشکده پزشکی برگزار شد

  • گروه خبری : اخبار و رویدادها
  • کد خبری : 154841
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید